5 legume mai sanatoase gatite

Majoritatea legumelor si fructelor sunt mai sanatoase consumate crude deoarece isi pastreaza nutrientii. Insa exista legume care prin prepararea termica isi sporesc calitatea nutritionala. Desigur prin gatit ne referim la modul adecvat de a gati legume, fara a le praji sau a le fierbe excesiv.

1. Spanacul

Daca gatim spanacul, crestem abilitatea organismului de a absorbi substantele nutritive pe care le contine, cum ar fi calciu, fier, magneziu, luteina si antioxidanti sau beta-caroten. Cantitatea de calciu se tripleaza atunci cand spanacul este gatit.

2. Varza Kale

Este una dintre plantele cu cel mai mare continut de fier, un aliat perfect impotriva anemiei, in special in perioada asteniei de primavara. Calciul continut de kale este absorbit de corpul nostru in cantiate mai mare decat cel din lactate, de aceea kale este ideala in prevenirea osteoporozei. Insa varza Kale este mult mai greu digerata decat cea gatita, iar prin fierbere cresc nivelurile de vitamina A si K pe care le contine.

3. Ciupercile

Ciupercile gatite nu sunt doar o optiune sanatoasa, ci si o optiune sigura. Exista multe tipuri de ciuperci ce sunt consumate doar gatite, iar cele ce sunt servite frecvent crude sunt greu de digerat. Ciupercile au structuri celulare foarte complexe si dure, de aceea gatite ele sunt digerate mai usor. Prin gatire sunt ucise toxinele pe care ciupercile le pot contine si organismul absoarbe mai usor substantele nutritive.

 4. Rosiile

Gatind rosiile crestem cantitatea de licopen pe care le contin. Rosiile crude, pe de alta parte, elibereaza doar 4% din acest antioxidant, care a fost asociat cu rate mai mici de boli cardiovasculare si cancer. Totodata rosiile crude cresc aciditatea stomacului.

 5. Morcovii

Morcovii nu va ajuta sa vedeti pe intuneric, dar cu siguranta contribuie la imbunatatirea vederii, datorita nivelului ridicat de beta-caroten pe care il contin dar care insa ii fac si dificil de digerat. Prin gatire se reduce duritatea morcovilor si este stimulata valoarea lor nutritiva.

Sursa: http://www.care2.com/


PRIMEȘTE VERDELE PE MAIL


Inscrie-te aici daca vrei sa primesti ultimele noutati pe mail.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.