shutterstock_146971178

8 metode prin care tratezi depresia

Depresia este una dintre cele mai raspandite afectiuni la nivel mondial. Desi, unele persoane s-ar gandi sa o combata cu produse medicamentoase, sunt cateva lucruri pe care ar trebui sa le incerci inainte.

Yoga
Cu o combinatie interesanta de pozitii, miscari repetitive si exercitii de respiratie, yoga nu inseamna doar flexibilitate. Un studiu aparut in 2007, in Oxford Journals, gaseste yoga ca o inteventie promitatoare in tratarea depresiei. Folosita ca tratament complementar in cadrul studiului, aceasta pare sa reduca depresia, furia si anxietatea. O alta cercetare condusa de Institutul National de Sanatate Mentala si Neurostiinta din India a observat ca peste 73% dintre cei care practica forma de yoga denumita sudarshan kriya, pot respira pe nas cu gura inchisa in 3 trepte diferite, reusind sa scape de tensiunea acumulata in organism.

Complexul de vitamine B
Este cunoscut faptul ca doctorii le recomanda acidul folic ca supliment gravidelor. Asta pentru ca acidul folic protejeaza fatul in fata diferitelor complicatii aparute in timpul sarcinii. Totodata, acesta pare ca ajuta la mentinerea unei stari psihice pozitive. Complexul de vitamine B ajuta organismul la producerea neurotransmitatorilor, care ajuta la reglarea starii de spirit pe care o avem si de a transmite mesaje prin intermediul creierului.

Acupunctura
Mai multe cercetari au demonstrat ca tratamentul medicamentos pentru tratarea depresiei poate fi inlocuit in unele cazuri cu acupunctura. Se pare ca acupunctura ajuta la producerea unor neurotransmitatori precum serotonina sau dopamina.

Dieta
Un studiu aparut in revista americana de specialitate „Archives of General Psychiatry” au descoperit ca dieta mediteraneana poate fi buna pentru inima si previne aparitia depresiei. Participantii unui studiu, care au urmat dieta mediteraneana si-au scazut riscul de a suferi o depresie cu 30% in comparatie cu participantii care nu au urmat-o o asemenea dieta.

Vitamina C
Este un antioxidant pe care multi dintre noi il asociem cu lupta impotriva cancerului si a bolilor cardiovasculare si iti intareste sistemul imunitar.
Pentru ca nu este produsa de catre organism este bine sa ne asiguram o doza destul de mare din acest nutrient. Specialistii recomanda asimilarea acesteia din fructe precum citricele, capsuni sau verzituri precum spanacul. Cu ajutorul acesteia, noradrenalina este produsa, iar starea noastra de spririt se imbunatateste in mod surprinzator.

Ginkgo Biloba
Ginkgo Biloba este o planta care este folosita de sute de ani in tratarea mai multor afectiuni, chiar si dementa. Potrivit unor studii recente, aceasta planta reuseste sa reduca starea depresiva datorita antioxidantilor care combat radicalii liberi. De asemenea, ginkgo biloba creste nivelul serotoninei din corp.

Magneziu
Starile depresive pot fi legate si de o deficienta a magneziului din organism. Magneziul este un mineral de care avem nevoie pentru a ne relaxa muschii si pentru a putea produce energiei. Pentru ati asigura zilnic doza necesara de magneziu consuma seminte, legume sau verdeturi.

Sportul
Oamenii de stiinta sustin ca 30 de minute de activitate sportiva pe zi ajuta la eliminarea rapida a toxinelor din corp si la reducerea stresului. Cand facem miscare, organismul produce endorfina, ceea ce ne imbunatateste starea de spirit si astfel elimina riscul aparitiei depresilor.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

PRIMEȘTE VERDELE PE MAIL


Inscrie-te aici daca vrei sa primesti ultimele noutati pe mail.

Leave a Reply