Vrei să practici Yoga acasă? 5 sfaturi sănătoase pentru începuturi sănătoase

Atunci când ești începător ai o groază de întrebări, ești entuziasmat și ai vrea să înveți repede, îți admiri instructorul și îți imaginezi că într-o zi vei ajunge și tu la aceleași performanțe. Dar ca începător întâlnești multe obstacole: ce stil de yoga să alegi, câte stiluri există, de ce sunt diferite, de ce colegul de lângă tine are o saltea diferită, care este ordinea posturilor? Iar denumirile asanelor în sancrită nu te ajută foarte tare…

Întrebările tale nu se vor opri niciodată pentru că atunci când practica ta evolueaza și tu evoluezi, iar evoluția este o descoperire neîncetată. Important este să ai un start sănătos și să nu te oprești.

Ți-am pregătit câteva sfaturi care te vor ajuta să îți începi exercițiile în cea mai bună formă – unele sfaturi sunt practice, iar altele te vor ajuta să îți formezi obiceiuri frumoase și să dezvolți o atitudine pozitivă.

Practicând yoga în fiecare zi vei observa că vei deveni mult mai productiv, calm, echilibrat și…overall happy citizen! 🙂 Odată ce ai învățat căteva reguli de bază cu ajutorul unui instructor, poți începe oricând practica ta acasă.

1. Alege momentul potrivit

Cateva-beneficii-Yoga-de-dimineata_Yoga-City

Dimineața este considerata a fi cel mai bun moment pentru a practica Yoga – energia pe care o vei elibera de dimineață te va însoți pe tot parcursul zilei. Vei observa că în prima parte a zilei vei fi foarte activ, vei simți nevoia să bei multă apă, iar noi știm deja că: apă + mișcare = energie = viață.

Dar dacă nu îți plac diminețile și nu reușești să te trezești, poți practica Yoga oricând în timpul zilei. Suntem diferiți, avem nevoi diferite, chiar și asanele se pot “așeza” diferit în funcție de anatomia fiecăruia, așadar poți să exersezi oricând consideri că e ok cu tine.

Seara este indicat să alegi un stil care te ajută să te relaxezi, spre exemplu poți alege Hatha Yoga: posturi simple, mișcări calme – energia negativă și tensiunile din corp sunt eliberate, iar corpul își reglează natural funcțiile.

2. Alege un stil…sau mai multe

Ți-ai luat o saltea, dar ce faci acum? Nu îți amintești toate asanele pe care le-ai invățat de la instructorul tău și nu știi cum să alegi ceva relevant din tona de informații pe care o găsești pe internet.

Primul pas este să îți stabilești un obiectiv de practică. Cauți un stil de yoga dinamic care să îți riridce nivelul de energie sau un stil care să te ajute să te relaxezi?

Ai putea să începi cu Astanga Yoga, Iyengar Yoga sau Hatha Yoga: sunt cele mai cunoscute stiluri de Yoga, vei găsi multă informație ajutătoare pe blogurile de specialitate. Dar nu te opri aici, există o varietate de stiluri de Yoga din care poți să alegi.

“Yoga Resource Practice Manual” – eBook, un ghid digital complex pe care îl recomandăm oricărui yoghin indiferent de nivelul la care se află, fie el începător sau avansat: 360 de posturi în 425 de fotografii, instrucțiuni de siguranță și librării audio-video detaliate.

3. Alege un loc liniștit

Este ideal să practici Yoga într-o cameră separată – ești izolat de restul casei, departe de agitație, de televizor, de copii. Ai nevoie de concentrare, echilibru și liniște.

Dacă nu ai această posibilitate atunci alege un loc deschis, unde îți poți întinde relaxat salteaua, un loc ferit de colțuri ascuțite, departe de mobilă. Astfel, vei avea suficient spațiu să îți întinzi mâinile și vei fi în siguranță dacă se întâmplă să te dezechilbrezi.

Acest loc trebuie să fie curat, aspirat și aerisit. Inspiri adânc, respiri adânc, deci ai nevoie de aer proaspăt.

4. Timp, obiceuri și procese

Atunci când ești acasă, înveți singur: de la coordonare, la direcționarea atenției, la echilibru. Acum nu ești ajutat de instructorul tău, acum e momentul în care inveți să îți asculți corpul în profunzime.

Îți vei dezvolta intuiția, vei ști cât să rămâi într-o asană, îți vei seta singur obiectivele de dezvoltare. Poate că marți vrei să alegi un stil de Yoga mai alert, iar joi ai vrea doar să meditezi.

Indiferent de stilul pe care îl alegi, setează-ți obiective realiste și crează-ți obiceiuri și ritualuri. Fie că îți dorești să citești mai mult, să alergi mai mult, să mergi la sală mai des, să practici Yoga în fiecare dimineață, nu uita că procesul este mai important decât obiectivul final.

Cele 15 minute de astăzi și cele 15 minute de mâine te vor ajuta să îți creezi un flow natural cu care poți să ții pasul. Apoi vor urma 30, apoi 50, apoi 90. De regulă, cursurile de Yoga au o durată de până la 90 de minute, însă dacă ești la început, acest obiectiv va fi o provocare mult prea mare pentru tine.

5. Accesorii ajutătoare și cursuri online

Accesorii Yoga2_Yoga CityAccesorii Yoga3_Yoga City

Salteaua: ai nevoie o saltea curată, ai grijă să o cureți adecvat de fiecare dată după ce practici Yoga: o saltea curată este o saltea care nu alunecă. Dacă alunecă, înseamnă că e timpul să o cureți.

Blocurile: te ajută să îți menții corpul într-o postură fixă, dar poți folosi cărți sau alte obiecte stabile din casă.

Curelele: dacă ai de lucrat la flexibilitate cu ajutorul curelelor vei reuși să îți fixezi o postură corectă pentru o perioadă mai lungă de timp.

Șosetele și mânușile: acestea blochează alunecarea. Avantajul la aceste accesorii este că poți practica și fără saltea, rămâi în echilibru, ai stabilitate.

Cursurile online: cu ce să începi? Youtube este bineînțeles o opțiune, dar mai bine apelezi la o sursă nișată, aici găsești toată informația de care ai nevoie într-un singur loc și nu pierzi timpul căutând un curs relevant.

Recomandare: GaiamTV.com – aici găsești sute de video-uri, ai filtre de selecție, poți alege contentul în funcție de nivelul la care ești (basic – începător – avansat) sau chiar după instructor.

Atunci când ești începător e important să practici corect posturile. Caută un curs și citește despre posturile pe care urmează să le exersezi. Află cum îți poți proteaja coloana, genunchii, șoldurile și gâtul.

Deci mâine întinzi salteaua în sufragerie ta? 🙂

Sursa articol: 1


PRIMEȘTE VERDELE PE MAIL


Inscrie-te aici daca vrei sa primesti ultimele noutati pe mail.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.