Top 3 lecții digitale: meditația și durerile de spate

Dureri de spate, stări de stres și anxietate, agitație, presiune. Am învățat să ignorăm aceste senzații și să prioritizăm un mail sau o prezentare, nu dăm atenție semnalelor pe care corpul nostru încearcă să ni le comunice și adunăm tensiune negativă.

Această tensiune negativă influențează starea noastră generală de spirit, uneori suntem ușor supărați sau încărcați, alteori manifestăm sentimente mai puternice.

Uneori avem dureri de cap, cele mai multe datorate tensiunilor musculare generate de o postură greșită, alteori suntem pur și simplu morocănoși cu cei din jurul nostru și ne scuzăm simplu în fața colegilor: “am doar o zi proastă!”.

Cum reușim să traducem corect și să dăm atenție senzațiilor pe care le simțim? Creierul are nevoie de oxigen, așa că în timp ce citești acest articol, gândește-te că e momentul să respiri sau să te ridici de pe scaun.

Deciziile mici influențează felul în care respiri, simți, gândești și miști. Așa că ai face bine să ridici ochii din monitor și să te oprești o secundă pentru a respira.

Astăzi vorbim despre meditație și postură: top 3 videouri alese de noi și recomandate de The Huffington PostDr. Mike Evans și Ted Ed.

1. Brain + Science: meditația încurajează concentrarea

Andrew Newberg, Director de Cercetare al Centrului de Medicină Integrativă Myrna Brind, studiază Neuroteologia, adică legătura dintre creierul și credințele noastre religioase și spirituale. De-a lungul cercetărilor sale, a avut ocazia să colaboreze cu călugări budiști, musulmani care practică meditația și călugări franciscani, printre alții.

Provocarea lui Andrew Newberg a fost să descopere felul în care creierul nostru reacționează la stările lungi de meditație și concentrare.

Ce a descoperit? În mod normal am crede că atunci când medităm creierul nostru intră într-o stare de odihnă și de relaxare, însă se întâmplă exact opusul. Starea de meditație activează o parte din creier care încurajează concentrarea și vizualizarea, așadar suntem activi, nu pasivi.

Imaginează-ți că mușchii creierului se antrenează să își mărească capacitatea de a lupta împotriva depresiei și a stărilor de anxietate.

Care sunt beneficiile meditației? Cum putem practica #mindfulness în viața de zi cu zi? De ce? Cum să îți începi diminețile în cel mai mișto mod posibil?

2. Durerile de spate: principalele cauze și soluții simple

Dr. Mike Evans, reprezentantul Centrului de Practică Eficientă, împreună cu echipa sa de doctori și oameni de știință din Canada și Toronto ne explică felul în care durerile de spate afectează postura, somnul și deciziile noastre.

40% dintre angajați au declarat faptul că luptă împotriva durerilor de spate, majoritatea urmează tratamente de recuperare medicală și gimnastică.

Durerile de spate nu sunt o boală și de cele mai multe ori acestea nu reprezintă un motiv serios de îngrijorare, așa că nu evita mișcarea și nu îți lua zile libere ca să tolănești. Gândește-te că mișcarea înseamnă un proces complex de echilibru între încheieturi, oase, ligamente și nervi, un proces necesar vieții. Toate aceste părți lucrează împreună în fiecare moment pentru ca noi să putem duce la bun sfârșit milioanele de lucruri pe care le facem în mod normal în viața noastră de zi cu zi.

De ce ne doare spatele? Ce putem face? Când e momentul să ne îngrijorăm?

3. Omul modern: efectele tensiunilor musculare și beneficiile unei posturi corecte

Postura corpului este rezultatul acțiunilor pe care le facem în fiecare zi: multe ore petrecte la birou pe un scaun nepotrivit, capul aplecat în monitor sau în telefon, mutarea într-un nou apartament care îți solicită corpul, iar exemplele pot continua.

Și chiar dacă pare greu de crezut, postura influențează emoțiile noastre, felul în care ne simțim și felul în care respirăm.

O postură greșită obligă mușchii corpului să lucreze mai mult și să se adapteze activităților pe care le facem.

Pe scurt, imaginează-ți că aceștia se chinuie să facă față tuturor provocărilor: se încordează, apar senzații de anxietate și tensiune, apar blocaje musculare și stări de agitație.

Și totuși…cum arată o postură corectă? Ted Ed: schimbă micile obiceiuri, ridică capul din telefon, practică yoga sau pilates.

Sursa: yogacity.ro


PRIMEȘTE VERDELE PE MAIL


Inscrie-te aici daca vrei sa primesti ultimele noutati pe mail.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.