gallery-1457407072-gallery-1456349108-wdy040116-easter-centerpiece

Paștele Vegetarian: idei, rețete, stare de spirit

Publicația The Guardian notează că interesul oamenilor pentru Paștele vegetarian a ajuns la cel mai înalt nivel de până acum, studiu făcut în urma consultării tendințelor de search pe Google. Se pare că numărul de persoane care au căutat „ouă de Paște vegetariene” aproape s-a triplat față de anul trecut. Noi suntem cu atât mai fericiți, cu cât oamenii încep să înțeleagă că tot zbuciumul sărbătorilor care implică zeci de feluri de mâncare, frustrările eșecului unor rețete și chiar cantitățile enorme de mâncare irosită nu își au locul într-un stil de viață echilibrat și sănătos.

Ouă vegetariene? Da, se poate!

Paștele fără ouă roșii este, probabil, echivalentul Crăciunului fără brad împodobit. Totuși, așa cum spuneam și în luna decembrie, nu decorațiunile acestea sunt responsabile pentru starea de spirit asociată sărbătorilor. Paștele ar trebui să reprezinte un moment de liniște și meditație, câteva zile petrecute în mijlocul celor dragi. Timpul petrecut cu părinții și bunici, împărtășind povești și făcând lucruri împreună: aceasta este tradiția sărbătorilor pe care merită să o păstrăm. Ouăle de ciocolată neagră sunt la mare căutare în lumea vegetariană, însă și aici se recomandă consumarea rațională. :)

O altă alternativă a ouălelor roșii ar putea fi pictatul unor ouă de lemn sau alte figurine, pe care le putem păstra apoi tot anul. Iată câteva idei inspirate:

bb3b86f8eb2df244dbefe4082f26988e

11c99e09749bf49b1dc5ab470f700164

Sarmale delicate, în frunze fine și ușor acrișoare, înnobilate de consistența semințelor de dovleac și a orezului brun.

INGREDIENTE :

– 250 gr orez brun

– 50 gr semințe decojite de dovleac

– 2 cepe verzi

– o ceapă alba, mare

– 2 legături de mărar

– 1/2 lingurița de cimbru

– sare și piper după gust

– 3 linguri de pastă din roșii și ardei

– o linguriță de piper negru, macinat

– o lămâie

– 3 linguri ulei presat la rece

– sare, dupa gust

sarmalestevie-semintedovleac4

PREPARARE:

Orezul se alege de impurități și se spală. Se pune la fiert într-o cantitate de 4 ori mai mare de apă, împreună cu ceapa tocată mărunt. Se lasă la fiert cam 20 de minute la foc mic, deoarece orezul brun fierbe mai greu, apoi se lasă acoperit 15 minute. Pentru a fierbe mai repede îl puteți lăsa în apă de seara până dimineața. Între timp, se pregătesc frunzele de ștevie, se spală se taie cotoarele și se opăresc în apă fiartă, doar pentru câteva secunde, pentru a nu se înmuia prea tare. După ce amestecul de orez și ceapă a fiert și a scăzut, se lasă la răcit și se amestecă cu semințele de dovleac, mărarul tocat fin, cimbrul, o lingură de pasta de roșii și ardei, piperul și cu puțină sare.

Din acest amestec se ia cu lingurița și se formează sarmalele împachetându-se în frunzele de ștevie de la radacină spre varf.

Se așează în vasul în care trebuie fierte, care se acopera la bază cu câteva frunze de ștevie.

Se adaugă apa, până la suprafața lor, 2 linguri de pastă de roșii și ardei și mărar tocat.

Se fierb în cuptor, iar cand sunt gata, după ce se oprește cuptorul și se lasă să se răceasca sub 80 de grade Celsius, se poate adăuga uleiul presat la rece, pentru cei care le prefera grase și felii de lămâie, pentru a accentua gustul lor acrișor.

 

Pască Vegană

O rețetă proprie, ale cărei ingrediente vegetale își împletesc aromele într-un deliciu ce poate onora sărbătoarea pascală.

INGREDIENTE :

Pentru aluat:

– 350 gr făina dietetică din maciniș integral

– 250 ml apă

– 20 gr drojdie proaspătă, de bere

– 3 linguri ulei de măsline extravirgin

– 3 linguri de zahăr brun

– o linguriță de scorțișoară măcinată

– un praf de sare

Pentru umplutură:

– 300 gr tofu (brânză de soia)

– un avocado

– 3 linguri de zahăr brun

– 100 gr stafide brune

– 20 ml vin

– coajă de lămâie

– 1 cm păstaie de vanilie de Bourbon

– o lingură de ulei pentru uns pe deasupra

pasca-vegana-final2ok

PREPARARE:

Se dizolvă drojdia în apă călduță și se toarnă peste faină, zahărul și praful de sare, așezate pe planșeta de frământat.

Se frământă un aluat din aceste ingrediente și se adaugă uleiul de măsline extravirgin.

Se continuă frământarea, până se omogenizeaăa și se lasă acoperit într-un loc călduț, să crească. Între timp, brânza tofu se feliază și se desărează 10 minute în apă, stafidele se înmoaie în puțin vin, iar avocado se taie în două, se scoate sâmburele se curăță și se rade pe răzătoarea mică.

Se scurge brânză tofu, se fărâmă, stafidele se strecoară, se adaugă avocado ras, apoi  zahărul, coajă de lămâie și bucată de păstaie de vanilie mărunțită.

Se amestecă foarte bine toate aceste ingrediente. Se ia apoi aluatul și se adaugă scorțișoară.

Se mai frământă puțin, cca 3 minute. Se tapetează forma cu hârtie de copt, eu am folosit o formă mai lată la bază și îngustă în partea superioară, gen butoiaș, mi s-a părut mai deosebită, și hârtia s-a strâns ca o boccelută. Se rup 2 bucăți din aluat, se rulează subțire și se împletesc în S, restul aluatului se asează în forma, iar împletitură se așează pe margine. Se apasă pe centrul aluatului și se plasează  compoziția, apoi se unge cu o lingură de ulei de măsline, pe deasupra.

Se introduce în cuptorul încins  la 200 de grade C, se lasă 2 minute, apoi se scade temperatura la 150 de grade C, și se lasă până se coace și se rumenește. După 25 minute, putem testa, cu scobitoarea. Când s-a copt se întrerupe sursă de căldura, se lasă câteva minute în cuptor, se scoate apoi și după ce se răcește, se poate felia.

Sursă rețete: mancamsanatos.ro

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

PRIMEȘTE VERDELE PE MAIL


Inscrie-te aici daca vrei sa primesti ultimele noutati pe mail.

Leave a Reply