virtual-reality-fear-claustrophobia

Cum combatem claustrofobia prin conștientizare

Claustrofobia poate fi o afecțiune supărătoare pentru mule persoane, dar există mai multe moduri eficiente prin care această frică poate fi administrată, incluzând exerciții de respirație, schimbări în comportament, meditație, practici conitive, aport de magneziu, vitamina B și multe altele.

Trebuie să înțelegem că frica este o parte naturală din viață și o parte importantă din dezvoltarea noastră pe scara evoluției, însă fricile extreme sunt clasificate drept fobii, iar una dintre cele mai serioase și care ne poate altera stilul de viață este claustrofobia. Definită ca frica intensă de a fi închis într-un spațiu mic sau într-o cameră fără ieșire, claustrofobia este clasificată adesea drept o tulburare de anxietate și poate conduce la atacuri de panică, atunci când oamenii se află într-un spațiu restrictiv. Claustrofobia poate fi declanșată de orice, de la ascensoare și avioane, până la metrouri și camere de hotel cu ferestre care nu se deschid. Atunci când oamenii își conștientizează claustrofobia, ei vor încerca cu orice preț să evite expunerea la astfel de condiții și vor fi dispuși să urce sute de scări, doar ca să evite liftul.

claustrofobia

Simptomele claustrofobiei sunt similare altor tulburări de anxietate asociate cu atacurile de panică, printre care transpirația excesivă, creșterea bătăilor inimii, amețeala, stare de greță, confuzie, greutate resimțită în stern și o frică continuă față de un pericol iminent. Această fobie intensă nu este o simplă chestiune generată de frică, ci poate fi cauzată de mărimea amigdalei, de o predispoziție genetică la claustrofobie sau condiționarea clasică. În timp ce nu există niciun leac garantat pentru claustrofobie, există o serie de metode și remedii comportamentale care pot împiedica această frică să-ți domine viața. Iată câteva dintre cele mai eficiente:

Schimbările comportamentale: De vreme ce debutul claustrofobiei este declanșat de expunerea ta într-o situație de risc, a-ți recunoaște problema și evitarea acestor scenarii este primul lucru pe care îl poți face pentru a evita episoadele neplăcute. De exemplu, încearcă să eviți condusul la ore cu trafic intens, când ai putea rămâne blocat într-un ambuteiaj sau poziționează-te lângă o ușă atunci când te aflii la o întâlnire cu mulți oameni sau la petreceri. Mai mult decât atât, poți inspecta încăperea și să identifici câteva ieșiri alternative, pentru a te simți mai în siguranță.

Exerciții de respirație: Unul dintre primele simptoame ale unui atac de panică sau anxietate este dificultatea de a respira, o greutate resimțită în piept și amețeala. O reducere a oxigenului în creier poate exacerba toate celelalte simptoame ale claustrofobiei și nu te va lăsa să gândești limpede. Dacă vei consulta un psiholog dau un specialist în ceea ce privește claustrofobia ta, ei îți vor recomanda niște exerciții simple de respirație pe care să le faci atunci când simți că se apropie un atac de panică. Respiră adânc și vei vedea ce efect are asupra minții și a corpului. :)

Meditația: Un alt remediu eficient împotriva claustrofobiei este meditația, care te va ajuta să-ți aduni gândurile și să reflectezi asupra cauzei fricii tale intense. Dacă reușești să pui cap la cap straturile psihicului tău și să descoperi cauza ascusă a fricii, atunci va fi cu mult mai ușor să o înlături. Meditația poate reduce și nivelul de hormol al stresului din organism, ceea ce va reduce reacția instantanee de frică în spații mici.

Suplimente de magneziu: Studiile au arătat că multe tulburări de anxietate, printre care și claustrofobia, sunt strâns legate de nivelul de magneziu din organism. Stresul în exces și hiperventilația îți pot consuma imediat magneziul din organism, care este un mineral cheie în reglarea hormonală și împiedică împrăștierea și hipersecreția hormonului stresului în corp. Sistemul nervos și cel metabolic au nevoie de magneziu pentru sute de operațiuni diferite, așa că dacă vrei să previi atacurile de panică, ai grijă ca dieta ta să conțină alimente bogate în magneziu, precum cerealele integrale, iaurtul, semințele, leguminoasele și ciocolata neagră.

Vitamina B: Atunci când există carențe de vitamina B în organism, funcțiile sistemului nervos sunt date peste cap. Acest lucru înseamnă că anxietatea, nivelul de stres, atacurile de panică și claustrofobia sunt lăsate libere și încep să ne afecteze viața. De la producția de serotonină și cea de adrenalină și până la simptomele depresiei, complexul B este esențial în funcțiile mintale și fizice. Acesta se găsește în concentrație mare în cereale integrale, nuci, spanac, fructe de mare și moluște.

Surse 1 2 3

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

PRIMEȘTE VERDELE PE MAIL


Inscrie-te aici daca vrei sa primesti ultimele noutati pe mail.

Related Post

Leave a Reply