Laura Calin

Vegetarian, vegan sau raw vegan?

Sa ajungi vegetarian e relativ usor, e o decizie bazata pe diverse convingeri, influentele anturajului, motive de sanatate etc. Dar sa renunti complet la proteina animala (lactate, oua, peste) e mai dificil uneori decat sa renunti la carne.

Iată ce en spune Laura Călin despre cum a ajuns vegetariană: Dupa aproape 5 ani, observ ca mi-am eliminate treptat din dieta ouale si pestele. Fara sa fie o decizie logica, nu am mai simtit nevoia sa le mananc, sa le cumpar, sa mai poftesc. Cu lactatele insa a fost mai greu, imi placea mult prea mult gustul de parmezan, de telemea din piata iar ideea de a renunta pe veci la pizza ma facea paranoica. Pana cand, intr-o zi de luni am zis, hai sa incerc o saptamana sa vad cum e fara lactate…de la o saptamana am ajuns la o luna si asa am uitat si de lactate.

Stiu ca, din cand in cand, as face exceptii si daca ajung intr-o pizzerie din Italia as vrea sa mai gust o felie de pizza de care m-as bucura fara mustrari de constiinta.

Diferentele intre vegetarian, vegan si raw vegan:

1. Vegetarienii reprezinta grupul cel mai permisiv din punt de vedere alimentar si al stilului de viata. Ei consumă în principal alimente de origine vegetală dar accepta si produse de origine animala: ovo-lacto-vegetarienii mananca, pe langa verdeturi, si oua, respectiv produse lactate, pesco-vegetarienii consuma si peste.

2. Veganii sunt mai restrictivi decat vegetarienii, in sensul ca veganismul este deja un stil de viata. Pe langa faptul ca adeptii acestei diete nu consuma niciun produs de origine animala, sunt impotriva utilizarii pieilor si a blanurilor naturale in industria vestimentara.
Veganii sunt aparatori ai drepturilor animalelor si nu consuma oua sau lapte, produse pentru care, in general, nu sunt omorate animalele. Ei vor sa descurajeze cresterea animalelor strict in scopuri consumeriste si omorarea lor atunci cand nu mai produc suficient. Grasimile si proteinele de origine animala sunt, in opinia veganilor, periculoase pentru sanatate deoarece cresc riscurile unei persoane de a se imbolnavi de diabet, cancer, artrita, hipertensiune, boli de inima si alte afectiuni.

3. Raw veganii au cel mai restrictiv regim alimentar din toate cele trei. Se consuma numai alimente neprocesate de origine vegetala, de preferat bio sau organice.
Dieta Raw Vegana porneste de la ideea ca enzimele reprezinta forta alimentelor pe care, daca le trecem prin foc, le distrugem sau le alteram. Alimentele preparate se digera mai greu si ne incarca cu grasimi, proteine si carbohidrati.
Nu toate alimentele raw se consuma in forma lor initiala. Anumite seminte se lasa la incoltit, altele se lasa la inmuiat, unele fructe se usuca, multe fructe si legume sunt centrifugate pentru a prepara sucuri, sosuri, creme. Se accepta si aparatele care deshidrateaza fructele sau legumele, cu ajutorul aerului cald, care insa nu depaseste temperatura de 46 de grade Celsius.

A deveni vegan nu este un lucru de facut intr-un singur pas. Din contra se intampla foarte frecvent sa fii vegetarian inainte de a te converti de la mancator de carne la vegan. Ultimul pas este catre raw veganism.

Te asteptam in weekend la V for Verde, fie ca esti vegetarian, vegan, raw vegan sau doar curios, sa vezi cum arata un meniu sanatos pregatit special pentru cele doua zile de targ.

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

PRIMEȘTE VERDELE PE MAIL


Inscrie-te aici daca vrei sa primesti ultimele noutati pe mail.

Related Post

Leave a Reply