Efectele pozitive ale unei diete pe baza de plante

Efectele pozitive ale unei diete pe bază de plante

Veganuary (ianuarie + vegan) a însemnat pentru mulţi oameni luna în care s-a renunţat la orice produs alimentar de origine animală. Cu mii de indivizi care trec la veganism în fiecare lună, curentul pare să aibă o mare popularitate. Pe lângă beneficiile privind sănătatea ale unei diete pe bază de plante, renunţarea la carne şi alte produse animale se reflectă direct în mediul înconjurător. Există multe motive pentru care oamenii elimină carnea, ouăle şi prodsele lactate din alimentaţie, însă ce se întâmplă cu adevărat în corpul tău atunci când mănanci doar alimente pe bază de plante? Iată câteva efecte pozitive:

Reducerea inflamaţiilor

Carnea, brânza ori alimentele procesate măresc nivelul de inflamaţie din corp. Deşi inflamaţia pe termen scurt de după o accidentare e normală, organele care rămân inflamate pentru luni sau chiar ani au mult de suferit. Inflamaţia de tip cronic poate provoca, în timp, ateroscleroză, infarct, diabet sau boli autoimune.

La polul opus, alimentele pe bază de plante sunt in mod natural antiinflamatorii deoarece sunt bogate în fibre, antioxidanţi şi alţi nutrienţi. Studiile au aratat că o dietă de acest fel reduce drastic nivelul de creatinină, proteină care este un indicator al inflamaţiei în corp.

Scăderea nivelului de colesterol din sânge

Un nivel ridicat de colesterol în sânge este unul factorii care duce la boli de inimă sau chiar infarct.  Grăsimea saturată – găsită în principal în carne roşie, pui, brânză sau alte alimente de origine animală – contribuie în mod substanţial la creşterea nivelului de colesterol.

În momentul în care începi să mănanci verde, nivelul de colesterol poate scădea până la 35% faţă de perioada în care consumi carne. Unul dintre alimentele cu rol important în reducerea colesterolului din sânge este soia.

Schimbarea microbiotei

Trilioanele de microorganisme care trăiesc în corpul nostru se numesc microbiotă. Au un rol foarte important când vine vorba de sănătatea generală a corpului. Ajută la digestie, produc nutrienţi esenţiali, educă sistemul imunitar, păstrează ţesutul intestinal curat şi protejează împotriva cancerului. Alte studii au arătat contribuţia microbiotei privind obezitatea, ateroscleroza, bolile autoimune şi bolile de ficat.

Plantele ajută la formarea unei microbiote intestinale sănătoase. Fibrele din plante creează un mediu prietenos pentru bacteriile bune din intestine. Pe de altă parte, o dietă slabă în fibre (cum ar fi cea bogată în produse lactate, ouă şi carne) favorizează apariţia bacteriilor care duc la boli. Unul din studiile de specialitate arată că atunci când un omnivor mănancă  alimente care conţin colină ori carnatină, bacteriilor din intestine produc o substanţă toxică numită TMAO. TMAO duce la înrăutăţirea plăcuţelor de colesterol din vasele de sânge şi măreşte riscul de infarct.

Surse: 1, 2, 3, 4, 5

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

PRIMEȘTE VERDELE PE MAIL


Inscrie-te aici daca vrei sa primesti ultimele noutati pe mail.

Related Post

Leave a Reply