Ayurvedic-doshas

Tu știi care este dosha care te definește?

În Ayurveda există trei energii primare, numite Doshas, cunoscute sub numele de Vata, Pitta și Kapha.

Conform Ayurveda, starea de sănătate există atunci când avem un echilibru între cele trei doshas. Ele sunt energiile care guvernează corpul fizic și psihic și care determină condițiile de creștere, îmbătrânire, sănătate și îmbolnăvire ale corpului nostru.

Ayurveda folosește doshas pentru recunoașterea caracteristicilor fizice și psihice ale unei persoane, pentru identificarea unui posibil dezechilibru și găsirea soluțiilor pentru echilibrarea doshei, prevenirea bolii și păstrarea sănătății fizice și psihice.
Fiecare persoană are o dosha sau două care predomină, foarte rar sunt cazurile în care toate cele 3 doshas sunt echilibrate. Acestea determină constituția și tipul de mindset al unei persoane.

Află care este ta dosha predominantă ai cu ajutorul testului de mai jos:
Test dosha

Dosha – Caracteristici

Vata (Aer/Vânt/Ether)
Caracteristici fizice: corp de statură mică sau slabă, le este greu să ia în greutate, în general au pielea și părul uscat
Caracteristici psihice: plin de viață, energic, vorbăreț, creativ, tot timpul în mișcare
Dosha Vata în echilibru: învață repede, plini de energie și entuziasm, creativi și flexibili
Dosha Vata în dezechilibru: uită repede, obosesc repede, tendința de a acționa impuls, răspund la stres cu frică, îngrijorare, neliniște, anxietate, predispus la insomnie, anxietate, puls dereglat, durere a oaselor, pierderea concentrării
Echilibrarea Doshei Vata:
– practică o rutină – Vata iubește spontaneitatea, iar asta îl poate dezechilibra. Crează un program de somn și mănâncă la aceleași ore
– minimizează timpul petrecut în fața calculatorului, evitată folosirea telefonului înainte de somn
– mâncarea picantă și sporturile care provoacă o doză mare de adrenalină pot pune Dosha Vata în dezechilibru, alege o plimbare în parc sau o sesiune de hatha yoga
– încetinește ritmul cu care faci lucrurile, evită multi-tasking-ul, concentreaza-te pe un singur obiectiv, acest lucru crește nivelul de concentrare și productivitate

 PX1CtI5R1uhQAhxCqDbA_vata_dosha-01

Pitta (Foc/Apă)
Caracteristici fizice: corp de statură medie, piele în general rozalie cu pistrui și/sau alunițe
Caracteristici psihice: arzător, inteligent, cu un obiectiv bine definit, asertiv, are încredere în sine, îi plac provocările, pasional și romantic, bun orator
Dosha Pitta în echilibru: putere de concentrare mare, bun lider, preciși, deshiși oportunităților, ten lucios, o digestie perfectă, o energie abundentă și un apetit puternic
Dosha Pitta în dezechilibru: agresivi, răspunde la stres devenind iritat și nervos, se enervează ușor, fără răbdare, furios, este predispus la probleme și iritații ale pielii, acnee, arsuri gastrice, indigestie
Echilibrarea Doshei Pitta:
– cafeaua agită Dosha Pitta, este recomandat să bei mai puțină cafea sau să o combini cu lapte vegetal care ajută la calmarea doshei
– mănâncă mai multe semințe și cereale, mănâncă mai des salate și evită carnea roșie
– începe să faci exerciții fizice, să practici hatha yoga și evită competițiile sportive
– ajută persoanele din jurul tău, chiar și un gest mic ajută la temperarea ego-ului

cMopEcakSSewzARh3bND_pitta_dosha-01

Kapha (Pământ/Apă)
Caracteristici fizice: corp de statură mare, robustă, le este ușor să ia în greutate
Caracteristici psihice: calm, stabil emoțional, răbdător, iubitor, iertatăr, empatic, credincios și loial, fără prejudecăți
Dosha Kapha în echilibru: capacitate internă de a se bucura de viață, sunt puternici, răbdători, stabili și susținători, bună memorie pe termen lung, dorința de a menține armonie în jurul său
Dosha Kapha în dezechilibru: învață greu, posesiv, atașament mare față de oameni/obiecte, predispus la depresie, sunt predispus la răceli, dureri de cap, probleme ale sistemului respirator – astm bronșic, alergii
Echilibrarea Doshei Kapha:
– începe să faci exerciții fizice zilnic, Kapha are un corp puternic și poate rezista sesiunilor lungi de efort fizic, transformă plimbarea din parc cu o sesiune de jogging sau ciclism și practică hatha yoga intens sau ashtanga yoga
– ieși din zona de confort, vizitează locuri noi, fă cunoștință cu persoane din medii diferite, încearcă un hobby nou
– minimizează consumul de lapte și carbohidrați, mănâncă mai multe cereale integrale, legume și salate, adaugă mirodenii cum ar fi ghimbirul, scorțișoara și piperul negru, renunță la zahăr și folosește mierea pentru îndulcirea alimentelor
– ai grijă de tine și corpul tău, o rutină de îngrijire înainte de culcare, acest obicei poate crește încrederea în sine și poate îmbunătăți bunăstarea ta în general

fHxiyFSZQ6mitTEmQFga_kapha_dosha-01 

Surse: 1 2 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

PRIMEȘTE VERDELE PE MAIL


Inscrie-te aici daca vrei sa primesti ultimele noutati pe mail.

Leave a Reply